You are not logged in.

Announcement

Welcome to the new Ishimaru Design website !
New host, new version and more !
More details here

-------------------------------

Bienvenue sur le nouveau site d'Ishimaru Design !
Nouvel hébergement, nouvelle version et encore plus !
Plus de détails ici

#1 2008-03-28 06:46:10

Ishimaru Chiaki
Geek cook
From: Somewhere in Québec
Registered: 2007-11-12

New version of ID !

The new version is now online wink

As you can see, the forum has migrated from phpBB2 to Connectix Boards.  I finally abandoned the idea of upgrade to phpBB3 because I still can't get used to its ACP, and phpBB is quite complicated to have its sessions used on the website and I couldn't have much help, while I got it sorted out fast with CB.  More, a %/??& 5px space between the banner and the navlinks who didn't want to disappear under IE7 in the subsilver skin has been the final shot... when you're formatted XHTML 1.0 Strict without tables (with Newbies paradise's tutorials) and you're trying to adapt a template coded in HTML 4.01 Transitional with A BUNCH of tables for page formatting... sooner or later, you get fed up because you tend to have XHTML twitches.

There are still some details to correct.  That's why I posted a topic for translation errors reports and another for bug reports.  They're both in the "Bug reports" section.

Because the avatars couldn't be kept in the migration process, you will have to reinstall your avatar.  I also ask you to update your profile via the "Personal info" link.

For now, it's enough for tonight.

The graphics requests have been reopened, but only short and non-Flash requests are accepted for now, until we get more ID Graph.  I will reactivate my ads and recruitment campaigns next Sunday.

Good night (and good afternoon for AO)

-----------------------------

La nouvelle version est maintenant en ligne wink

Comme vous pouvez le voir, le forum a migré de phpBB2 vers Connectix Boards.  J'ai finalement abandonné l'idée de l'upgrade vers phpBB3 parce que je n'arrive toujours pas à m'habituer à l'ACP, et phpBB est assez compliqué à coupler à un site (c.a.d : utiliser les sessions du forum sur le site), et j'ai eu peu de réponses pour ça, tandis que je m'en suis sortie assez rapidement avec CB.  De plus, un /?%/* d'espace de 5px entre la bannière et la barre des liens qui ne voulait pas s'enlever sous IE7 dans le thème subsilver a porté le coup final... quand t'es formaté XHTML 1.0 Strict sans tableaux (avec les tutos du Site du Zéro) et que t'essaies d'adapter un template codé en HTML 4.01 Transitional bourré de tableaux pour le formatage des pages... tôt ou tard, tu finis par en avoir ton maudit voyage parce que t'as tendance à avoir des tics XHTML.

Il reste encore quelques détails à corriger.  C'est pour cette raison que j'ai posté un topic pour signalé les erreurs de traductions et un autre topic pour les signalements de bugs et d'oublis.  Ils sont tous les deux dans la section "Bug reports".

Étant donné que les avatars n'ont pu être gardés lors de la migration, vous allez avoir à les réinstaller.  Je vous demande également de mettre à jour votre profil via le lien "Infos personnelles".

Pour le moment, c'est tout pour ce soir.

Les commandes graphiques ont été réouvertes, mais seules les commandes courtes ne comportant pas de Flash seront acceptées pour le moment, en attendant que l'on recrute de nouveaux graphistes.  Je réactiverai mes pubs et annonces de recrutements ce dimanche.

Bonne nuit (et bon après-midi poru AO)

#2 2008-03-28 08:06:40

AO Admin
Member
From: Brisbane, Australia
Registered: 2007-12-09

Re: New version of ID !

Wow I like it, congratulations! The colour scheme looks great  big_smile

I also like the new smilies. I have never heard of Connectix Boards before, looks good.

Good job!

I hate exams  :angry:

#3 2008-03-28 09:00:04

Ishimaru Chiaki
Geek cook

Wow I like it, congratulations! The colour scheme looks great  big_smile

I also like the new smilies. I have never heard of Connectix Boards before, looks good.

Good job!

Connectix Boards is somewhat new among board scripts.  Its developer is French, so the script has been first released in French, and the translation isn't totally finished.  There's only the admin panel language file left.  For now, technical support is available only in French.

#4 2008-03-28 16:24:24

Elfix
ID Active
From: France
Registered: 2007-12-06
Website

Et bien, bon travail Ishimaru Chiaki !! ^^

Ça change de phpBB big_smile

[s]PS : il est où le bar français ? sad</span><!--/s-->

Ah oui, et comment on distingue quand il y a des nouveaux messages dans les fofos & topics (car je n'ai pas activé les notifs) ?  :dry:

Last edited by Elfix (2008-03-28 19:27:53)

Elfix

#5 2008-03-28 19:07:44

Ishimaru Chiaki
Geek cook

> Elfix : Pour les nouveaux messages, je n'avais pas ce souci en local.  Je vais modifier ça pour avoir la gestion lu/non-lu selon la dernière visite pour voir si c'est mieux.

[s]EDIT : Là il semble y avoir un souci d'apparence avec les icones, je sais pas si ça vient de la vraie transparence qui cause une superposition.

EDIT2 : Signalé sur le forum de support.</span><!--/s-->

EDIT3 : Finalement, ça venait de mon cache.

Last edited by Ishimaru Chiaki (2008-03-28 19:20:45)

#6 2008-03-28 19:15:48

Tristou
Member
Registered: 2008-03-28

Je n'aurais qu'une seule chose à dire (que j'ai déjà dite sur HOL mais bon) c'est super beau l'intégration Connectix-Board/site est très bien faite et je suis ravi d'avoir pu te souffler ce forum car ça rend vraiment très bien wink

It's not a bug, it's a trap ©

#7 2008-03-28 22:45:45

Missanthropy
Member
From: Florida
Registered: 2008-02-02
Website

wink I love the changes you have made here. The new layout is Beautiful. The colors are wonderful and the smiles I agree are adorable big_smile Great job , Katt.  B)

#8 2008-03-28 23:34:13

Blood
Moderator
Registered: 2007-11-14

:love:

Que dire de plus?

[img]http://www.blaguesdegeek.com/bar-326368.png[/img]
[img]http://i32.servimg.com/u/f32/11/52/70/02/bar10.png[/img]
[img]http://www.wizards.com/magic/images/whatcolor_isblack.jpg[/img]

#9 2008-03-29 00:35:26

Kilsek